۱۳۸۹/۱۱/۲۶

پشت پرده ماجرای دیروز در بی.بی.سی فارسی چه بود ؟

این را یکی از دوستان بی.بی.سی چند دقیقه پیش برایم تعریف کرد : "داستان امروز بی.بی.سی فارسی که در تماس با یک شاهد عینی از تظاهرات تهران شعار بی.بی.سی حیا کن .... شنیده شد از به اصطلاح شعارهای معترضان ظاهرا از این قراره که فردی تماس میگیره و اعلام آمادگی میکنه برای مصاحبه به عنوان شاهد عینی تظاهرات تهران . بعد قرار میشه که از بی.بی.سی باهاش تماس بگیرن ( بدلیل نداشتن خبرنگار در ایران ، بی.بی.سی معمولا در این مواقع از شاهدان عینی به عنوان یکی از منابع خبری استفاده میکنه ) موقعی که تماس میگیرن اون شاهد عینی صدایی که از قبل ضبط شده و برای همین کار آماده کرده بودند را پخش میکنه تا بقول معروف هم بی.بی.سی ضایع بشه و هم برای خودشون تا چند روز سوژه ای علیه این کانال درست کرده باشند"

سرمقاله امروز حسین شریعتمداری در کیهان امروز به بهانه ماجرای اتفاق افتاده در بی.بی.سی می تواند تاییدی باشد بر همین مدعا که این اقدام برای سوژه سازی علیه بی.بی.سی فارسی بوده و صدای پخش شده با برنامه ریزی قبلی برای این تماس تلفنی و بازی کردن فردی از میان خودشان در نقش شاهد عینی آنهم در میان معترضان انجام گرفته .

در هیچ یک از ویدئوهای منتشر شده تا این لحظه از تظاهرات دیروز نیز دیده نشده است که معترضین شعاری علیه بی.بی.سی داده باشند و هیچ کسی هم جز این "شاهد عینی " تاکنون تایید نکرده که مثلا در فلان خیابان معترضان چنین شعاری می دادند .

احتمالا از فردا تا چند روز دیگر رسانه های وابسته به دولت کودتا و حتی رسانه " میلی " هم به این موضوع با آب و تاب فراوان بپردازند .

یادم است بازجوم در یکی از جلسات بازجویی از من می خواست تا در برنامه " روی خط " تلوزیون صدای آمریکا به عنوان روزنامه نگار حاضر شوم و از دقیقه پنجم به بعد هر آنچه بازجو برایم دیکته می کرد را بگویم تا شاید به قول خودشان با این کار بازجوییهام را زودتر تمام کنند

این یادداشتم در ندای سبز آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر