۱۳۹۰/۱/۲۱

ماجرای درخواست " ملاقات شرعی " یکی از زندانیان سیاسی بند 350


زندانیان متاهل هر سه ماه یکبار برای دیدار خصوصی و انجام روابط زناشویی می توانند تقاضای " ملاقات شرعی " دهند . انجام اینگونه ملاقات در بسیاری از زندانها مرسوم است اما در بند 350 اوین که زندانیان سیاسی در آنجا نگهداری می شوند تاکنون هیچ یک از دوستان چنین تقاضایی را مطرح نکرده اند .

از آنجا که دست انداختن بازجوها ، زندانبان ، قاضی و مسئولان دادستانی لذت وصف ناپذیری برای زندانیان سیاسی دارد حتی اگر به انفرادی و کتک خوردن هم منجر شود یکی از دوستان زندانی در بند 350 نیز با طرح درخواست " ملاقات شرعی " معاون دادستان تهران را حسابی عصبانی کرد .

یکی از زندانیان سیاسی خوشنام که بارها چه در رژیم گذشته و چه در جمهوری اسلامی بواسطه فعالیتهای سیاسی اش به زندان افتاده است و پس از کودتای انتخابات نیز بازداشت و تاکنون در زندان به سر می برد یکبار چنین تقاضایی را مطرح کرد که ماجرایی بسیار جالب بود .

این دوست که بنا به دلایلی نامش را فعلا ذکر نمیکنم ملاقاتی داشت با یکی از معاونین دادستان تهران . پس از ملاقات این زندانی سیاسی خطاب به معاون دادستان می گوید : " آقا ما می توانیم درخواست ملاقات شرعی بکنیم ؟ "

معاون دادستان هم که از این پرسش تعجب کرده و جا خورده بود و به خیال اینکه سوژه خوبی بدست آورده و می تواند بعدها از این موضوع علیه این زندانی استفاده کند با خوشحالی می گوید : " بله چرا نمی توانید ، شما بصورت مکتوب درخواست ملاقات شرعی بدهید من ترتیب انجام ملاقات را می دهم "

و این دوستمان خیلی جدی خطاب به معاون دادستان می گوید : " من متاهل نیستم ، شما هم که هرکاری از دستتان بر می آید ، پس لطف کنید خودتون یکی برام پیدا کنید "

معاون دادستان بدجوری حالش گرفته شد و با عصبانیت که چند ناسزا هم پشت بند حرفش بود گفت : " آقای فلانی شما چی فکر کردید درباره من ؟ من معاون دادستانم نه ...... "

۱ نظر:

  1. لینک های سایت صالحات حاوی ویروس و بدافزار هستند ... لطفا آنها را تایید نکنید و از کلیلک کردن روی این لینک ها خودداری کنید.

    پاسخحذف