۱۳۸۹/۱۲/۱۱

شهربانو امانی بازداشت شد

شهربانو امانی که از او با عنوان شیرزن آذربایجان یاد می شود دیروز بازداشت شد . او را سالهاست که از نزدیک می شناسم . او دو دوره نماینده ارومیه بود و براستی که این شهر تاکنون نماینده ای چون امانی بخود ندیده است . زمانی که ارومیه بودم پاتوقمان دفتر امانی بود . سال 79 که اولین بار در ارومیه بازداشت شدم بازجویان وزارت اطلاعات به هرشکلی که بود می خواستند تا اعتراف کنم شب نامه ای که در شهر توزیع شده است اولین بار از سوی امانی توزیع شده است !!
یادش بخیر سال 80 در انتخابات ریاست جمهوری . در یکی از شلوغ ترین خیابانهای ارومیه برای سید محمد خاتمی ستاد انتخاباتی زده بودیم ، در خیابان نمایشگاهی از مطبوعات توقیف شده راه انداخته بودیم . روزی چند مامور لباس شخصی از ما خواستند تا بقول خودشان بساطمان را جمع کنیم و این شهربانو امانی بود که بقول بچه ها چادرش را دور کمرش بست و ایستاد مقابلشان که اگر جرات دارید مانع شوید از ادامه کارمان .
در انتخابات سال گذشته هم امانی در ستاد استان تهران میرحسین موسوی مسئول کمیته اقشار بود و پیشنهاد او من هم مسئولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد آذربایجانیهای حامی میرحسین را بر عهده گرفتم .
امانی در کنار فعالیتهای سیاسی اش مادری مهربان است برای کودکان بهزیستی . چه آن زمان که او در بهزیستی ارومیه محبوب کودکان بود و چه اکنون که پس از رد صلاحیت در انتخابات مجلس در بهزیستی تهران مشغول به فعالیت بود .
از امروز عکس پروفایلم را تا آزادی این شیرزن تغییر خواهم داد . به امید آزادی دسته جمعی همه اسرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر